Kundo

5. Luo valmiit vastaukset

Päivitetty

Valmiit vastaukset tarjoavat loistavan tavan tehostaa chatin työtä ja varmistaa palvelun yhdenmukaisuus vastaanottaessasi toistuvia kysymyksiä. Voit lisätä kaikki vakiovastauksesi kuhunkin chat-syötteeseen. 

Huom! Kullakin chat-syötteellä on omat valmiit vastauksensa. Jos haluat käyttää samoja valmiita vastauksia useammassa chat-kanavassa, sinun on lisättävä ne kuhunkin kanavaan erikseen.

Chatiin on hyvä määrittää myös muita työtä helpottavia vakiolauseita, kuten  ”Voinko auttaa vielä jollain muulla tavoin?” tai ”Pystytkö odottamaan 2–3 min, niin tarkistan asian järjestelmästämme?”.

Jos haluat lisätä keskusteluun valmiita vastauksia, napsauta valikkopainiketta, valitse Asetukset ja sitten ”Valmiit vastaukset” -näkymä:



Nimi on tarkoitettu vain sisäiseen käyttöön, ja se kertoo, mistä valmiissa vastauksessa on kyse. Muista, että valmiit vastaukset asetetaan aakkosjärjestykseen. Vastaukset kannattaakin järjestää samaa aihetta käsitteleviin ryhmiin nimen alkuun lisättävien sanojen avulla! Katso esimerkki alla olevasta kuvasta.



Teksti on asiakkaille vastaukseksi lähetettävä viesti. Varo tekemästä valmiista vastauksista liian pitkiä, sillä keskustelut tulisi pitää ytimekkäinä.

Yleisiä valmiita vastauksia ovat esimerkiksi

  • Kiitos kysymyksestä, hetki vain, niin tarkistan asian!
  • Voinko auttaa vielä muulla tavoin tänään?
  • Et ole reagoinut vähään aikaan ja keskustelu päättyy pian. Tule takaisin, jos sinulla on lisää kysymyksiä!


Kaikki chatissa työskentelevät käyttäjät voivat käyttää valmista vastaustasi heti, kun olet luonut sen.

Valmiita vastauksia on aina mahdollista muokata, ja niitä voidaan tarvittaessa myös poistaa. Näet myös, milloin vastausta on viimeksi muokattu, joten pysyt aina tilanteen tasalla. Valmiiseen vastaukseen tekemäsi ja tallentamasi muokkaus on heti kaikkien chat-syötteen käyttäjien käytettävissä. 

warning Created with Sketch.