Kundo

6. Näyttösäännöt - missä chatti näytetään?

Päivitetty

Näyttösäännöt-asetussivulla määrität sivut, joilla chat näytetään tai piilotetaan, joilla chat on passiivinen ja joilla se käynnistyy automaattisesti joko välittömästi tai muutaman sekunnin kuluttua. 

Asetussivun ansiosta sinun ei siis tarvitse vaivata IT-asiantuntijoita joka kerta, kun haluat muuttaa tapaa, jolla keskustelu toimii sivustollasi!

Pääset määrittämään näyttösääntöjä napsauttamalla oikeassa yläkulmassa olevaa valikkopainiketta (ruutu, jossa on kolme vaakaviivaa). Napsauta valikkoa ja valitse haluamasi chatin ”Asetukset”.



HUOMAUTUS: Kun olet lisännyt sivustollesi komentosarjan, chat tulee näkyviin heti, kun olet määrittänyt oikeat näyttösäännöt ja joku siirtyy sivustolle. Säännöt kannattaa lisätä vasta koulutuksen jälkeen!



Määritä verkkosivustosi sivut, joilla chat näytetään. Asteriskin (*) käyttö tarkoittaa, että keskustelu näkyy kaikilla alasivuilla.

  • https://kotisivu.fi näyttää keskustelun vain tällä sivulla
  • https://kotisivu.fi/asiakaspalvelu näyttää chatin vain kotisivun alasivulla
  • https://kotiviu.fi/* näyttää chatin kaikilla kotisivun alasivuilla

Seuraavaksi määrität chatin toiminnan eri sivuilla:

Tärkeää: Muista, että kotisivusi osoitteeseen voidaan lisätä ”www” tai että osoite voi olla ilman näitä kirjaimia. Tällaisessa tapauksessa sinun on lisättävä sekä www:n sisältävä näyttösääntö että sääntö, jossa www:tä ei ole. 

Muistettavaa näyttösäännöistä

  • Chat aloitussivulla: Jos chat on sivustosi aloitussivulla, voit päätyä vastaanottamaan odottamattoman paljon viestejä. Chatissa voidaan esittää esimerkiksi kysymyksiä, joihin asiakkaat olisivat löytäneet vastauksia sivustoltasikin.

    Kundo suosittelee: Näytä chat ainoastaan sivuilla, joilla tavallisestikin esitetään kysymyksiä, esimerkiksi Omilla sivuilla tai Asiakaspalvelussa. Chatin lisääminen esimerkiksi lehdistölle tai työnhakijoille tarkoitetulle sivulle ei sen sijaan ole välttämättä yhtä tärkeää.
  • Automaattisesti käynnistyvä chat: Automaattisesti avautuvalla chatilla saattaa olla kahdenlaisia vaikutuksia: Keskustelujen määrä kasvaa, ja ”tarpeettomat” keskustelut lisäävät asiakaspalvelijoihin kohdistuvaa painetta. Jos chat aukeaa automaattisesti aina, kun asiakkaasi vierailevat sivustollasi, asiakkaasi saattavat lisäksi kokea sinun olevan jopa painostava ja häiritsevä. Automaattinen chat voi kuitenkin olla erinomainen apuväline esimerkiksi ostopoluilla, joilla ohjaat asiakasta päämäärää kohti.

    Kundo suosittelee: Keskustelun tulee alkaa automaattisesti oikeaan aikaan mm. osto- tai rekisteröitymispolulla, kun haluat asiakkaan ostavan jotain tai kirjautuvan palveluun. Tällaisen sivun tarkoitus ei ole tarjota puhdasta asiakaspalvelua vaan lisätä mahdollista myyntiä.
warning Created with Sketch.