8. Yhdistä verkkosivusto foorumiin
Koska foorumiin ohjautuva liikenne on onnistuneen foorumin menestystekijä, linkittäminen on erittäin tärkeää. Mieti, miten haluat tuoda foorumin esiin, ja kysy meiltä neuvoa.
Foorumin pitäisi löytyä ainakin kahdesta paikasta verkkosivustollasi: yhteystietosivulta ja aloitussivun alatunnisteesta. Nyrkkisääntönä on että foorumin on oltava siellä, missä kaikki muutkin yhteystietosi ovat. Älä unohda lisätä foorumilinkkiä sovellukseesi, jos sinulla on sellainen.
Mieti, miten vierailijat toimivat sivustollasi. Kuinka he ottavat sinuun yhteyttä ja kuinka haluat heidän ottavan yhteyttä?
Vinkkejä yhdistämiseen
Ylätunniste
Terveysliitto-demotilillämme on asiakasfoorumi nimeltä ”Jäsenpalvelut”, joka näkyy kotisivun yläosassa muiden linkkien kanssa.
Alatunniste
Lillestadin kunta -demotilillämme foorumi on Ota yhteyttä-sivulla, jonka tarkoituksena on ennen kaikkea ohjata vierailijoiden kysymykset yhteen paikkaan.
UKK
Jos käytät Kundo Help Center-moduulia tai UKK-osiota kotisivuillasi, voit lisätä foorumin yhteydenottokanaviisi siltä varalta, että usein kysytyt kysymykset eivät vastaa vierailijan kysymykseen.
Kotisivun välilehdet
Normaalien foorumilinkkien lisäksi voit myös lisätä sivustollesi ns. välilehden tai painikkeen. Voit liittää sellaisen sivustosi reunaan ainoastaan haluamillesi sivuille tai vaihtoehtoisesti sivuston kaikille sivuille.
Voit lisätä tällaisen välilehden tai painikkeen seuraamalla näitä ohjeita.
Muita tapoja foorumin esille tuomiseen:
Sähköposti & chat
Viittaa foorumin postauksiin vastatessasi sähköposteihin ja keskusteluihin. Näin kerrot vierailijoille, että foorumi tarjoaa vastauksia, eikä sinun tarvitse vastata samaan kysymykseen useita kertoja.
Muista, että voit luoda valmiita vastauksia sekä Kundo Mailissa että Kundo Chatissa ja lisätä niihin valmiiksi linkkejä kuten alla:
Automatisoidut lähetykset
Foorumia kannattaa käyttää yhteydenottokanavana, kun lähetät uutiskirjeitä tai tervetulosähköposteja uusille asiakkaille.
Puheluihin vastaaminen
Mainitse foorumista puhelimitse yhteyttä ottaville asiakkaille: ”Tiesitkö muuten, että meillä on asiakasfoorumi? Sieltä löydät on vastaukset melkein kaikkiin kysymyksiisi. Osoitteessa asiakasfoorumi.yritys.fi voit etsiä vastauksia tai esittää oman kysymyksesi.”
Allekirjoitukset ja vastaanottovahvistus
Voit viitata foorumiin myös sähköpostiviestin allekirjoituksessa tai kuitatessasi viestin vastaanotetuksi. Näin voit mainostaa foorumia ja ohjata sinne liikennettä.
Jos käytät Kundo Mailia, voit helposti luoda ryhmälle yhteisen allekirjoituksen, jossa muistutat asiakkaitasi foorumista ja kannustat etsimään vastauksia ensin sieltä.